divendres, 6 de febrer del 2015

Blogs i Webs

Aquesta setmana l'entrada tracta sobre Blogs i pàgines web!
He de confessar que la nostra etapa Twitter m'ha anat molt bé per recopilar pàgines, que possiblement no hauria trobat. Abans de començar aquest màster no hauria imaginat que hi hauria tantes planes sobre la Educació i he de dir que estic molt contenta d'haver vist que hi ha, encara, moltes coses per descobrir com a futura docent. Començant per recursos i metodologia, seguint per interpretacions del curriculum, fins tractats de psicologia per entendre millor els alumnes.



Com a futura docent, considero que és molt important l'Educació Oberta (en l'entrada anterior vaig explicar la meva ambigua opinió al respecte), entre d'altres coses, per fomentar l'us de la xarxa entre els nostres alumnes. Crec que és molt important que crein un PLE ampli, sòlid i estable que els ajudi a trobar la informació que necessitin (quan la necessitin), que puguin crear continguts en pàgines segures que no vulnerin els seus drets ni la seva privacitat.

A vegades és difícil trobar la informació que un vol!
Font: https://flic.kr/p/anyLkn
Retornant al tema d'aquesta entrada... Voldria comentar que gran part dels blogs del gadget que tinc en aquest blog són companys de classe. Ha estat enriquidor per al meu propi aprenentatge llegir les seves aportacions per acabar de construir el meu coneixement. Tot i així no són els únics blogs que segueixo!
Una joia que vaig trobar fa no gaire (i que em va ajudar molt a construir la UD de Metodologia) és http://profesor10demates.blogspot.com.es/ Hi he trobat molts exercicis de química que m'aniran de perles a l'hora de donar classes, a més, expliquen la teoria d'una forma molt entenedora, i en la mesura possible, poc abstracta.
També segueixo a http://labovirtual.blogspot.com.es Concretament la secció de Química, però, en general és un blog molt complet amb molts recursos interactius que poden ser un bon complement per una classe de Química. Lògicament, tampoc podia faltar dins la meva llista de #must el blog d'en Jordi Adell, s'ha d'estar ben informat de les novetats en educació i les noves tendències.

Respectes les pàgines web, en tinc de caire molt divers. Moltes són de recursos generals i TIC com Educa con TIC, Tiching i Justifica tu Respuesta, entre d'altres.
La majoria, però, són enfocades més al meu àmbit, la docència de Química. Donat que el tipus de classe que jo vaig rebre era magistral (massa tradicional), necessito recursos que m'ajudin a crear classes més dinàmiques i sobretot, creatives. Què hi ha més creatiu que una reacció química?


Així que algunes de les pàgines que miro són sovint per estar informada de les novetats "químiques" són:
Educalab.es, Quimitube, Recerca en Acció(.cat, d'uns gironins que fan uns vídeos de reaccions químiques, molt divulgatius i fàcils d'entendre), Learn Chemistry, entre d'altres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada